شهراد گستر
خانه / المان نوری / المان نوری با طرح گل
المان نوری با طرح گل

المان نوری با طرح گل

المان نوری وسیله‌ای است که با استفاده از آن می‌توان شهر آذین‌بندی کرد و به زیبایی آن افزود. در این مطلب به معرفی المان نوری با طرح گل پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

المان نوری چیست؟

المان نوری یک سیستم نورپردازی است که امروز از آن‌‌ در فضاهای مختلف شهری استفاده می‌شود. المان‌های نوری یکی از ابزارهای مهم زیباسازی به شمار می‌روند. از جذابیت‌های این سیستم‌ نوری این است که با استفاده از تخصص و خلاقیت می‌توان آن را در شکل‌ها و انواع مختلف تولید کرد تا جذابیت زیادی برای اهالی شهر داشته باشد.
المان نوری به نوعی ترکیب معماری و هنر است که با استفاده از سازه می‌توان طرح‌هایی را پیاده سازی کرد که نمایانگر جلوه‌های فرهنگی و هنری باشد.

المان نوری طرح گل

المان‌های نوری می‌توانند در طرح‌های مختلفی تولید شوند که یکی از آن‌ها گل است. گل‌ها بازتاب سرزندگی و زیبایی ‌هستند. المان نوری طرح گل را می‌توان به‌صورت متراکم و یا تک شاخه طراحی و نصب کرد.

انواع المان نوری

المان‌های نوری از جهت مکان نصب آن‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند:

  • المان‌های نوری پایه چراغی
  • المان‌های نوری میدانی
  • المان‌های نوری تراکم بالا
  • المان‌های نوری عرضی خیابانی

در ادامه هر کدام از این المان‌ها را بیشتر و بهتر بررسی می‌کنیم.

المان نوری میدانی

المان نوری میدانی همان‌طور که از نام آن پیداست، در میادین شهر یا فلکه‌‌ها نصب می‌شود. اگر المان‌های نوری در میدان ورودی شهر نصب شوند بهترین فرصت برای نمایش یکی از ویژگی‌های مختص آن شهر است. برای مثال می‌توان این المان را با الهام از یکی از  بناهای تاریخی شهر، معرفی شخصیت‌های برجسته و همچنین معرفی فرهنگ یا شغل مخصوص مردم آن شهر طراحی و اجرا کرد.

المان پایه چراغی

المان‌های پایه چراغی را بارها در شهرها دیده‌ایم. این المان در گوشه‌ی خیابان‌ها به‌صورت دو بعدی طراحی و نصب می‌شوند.

المان های نوری عرضی خیابانی با تراکم بالا

این نوع از المان‌ها در فاصله‌های پنجاه متری از یکدیگر، در بالای خیابان‌های اصلی شهر یا ورودی آن‌ها نصب می‌شوند. از مهم‌ترین کاربردهای این المان این است که در کاهش تصادف جاده‌ای موثر هستند.

خرید المان گل

المان نوری موقت و دائمی

المان‌های نوری دسته‌بندی دیگری هم دارد که با توجه به مدت زمان نصب تقسیم‌بندی می‌شوند. برای مثال المان نوری موقت فقط برای اعیاد، مراسم‌ها و به صورت کلی روزهایی خاص و محدود نصب می‌شود. اما المان‌های دائمی المان‌هایی هستند که مدت زمان طولانی نصب می‌شوند و محدودیت زمانی ندارند.

مهم‌ترین مزایا استفاده از المان نوری

در نگاه اول بیشترین و پررنگ‌ترین مزیت المان‌های نوری زیباسازی آن است. اما باید گفت این المان‌ها کاربردهای دیگری هم دارند که عبارت‌‌اند از:

افزایش امنیت شهری

المان‌های نوری به افزایش روشنایی شهرها نیز کمک می‌کنند، همین موضوع در امنیت بیشتر عابران و کاهش جرایم شبانه مانند دزدی و… تاثیر گذار است.

کاهش آلودگی نوری

اگر در فضاهای مختلف به صورت متراکم با نورهای یکسان روشنایی ایجاد شود، احتمال اینکه آلودگی نوری ایجاد شود وجود دارد. بنابراین برای کاهش این آلودگی می‌توان به‌صورت هوشمندانه‌ای از المان‌های نوری استفاده کرد.

فرهنگ‌سازی

در قسمت‌های بالاتر اشاره کردیم که می‌توان المان‌های نوری را با الهام از نمادهای فرهنگی یک شهر اجرا کرد. همین موضوع به فرهنگ‌سازی بیشتر شهر کمک ویژه‌ای می‌کند و می‌تواند بازتاب فرهنگی و هنری آن شهر باشد.

طراحی و نصب المان نوری

المان‌های نوری در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند. برای یک طراحی درست و ایمن نیاز است که این کار را یک تیم تخصصی انجام دهند چرا که المان‌های نوری سازه‌هایی هستند که در باید در هوای آزاد در معرض باد، باران، برف، تابش مستقیم نور خورشید و… قرار بگیرند. در طراحی بدنه المان مهم است که تمام سیم‌ها، کابل‌ها و چراغ‌های المان حفاظ ایمنی داشته باشد تا پس از نصب هیچ آسیبی به اشیا و افراد محیط پیرامون وارد نشود.
از نکات مربوط به نصب نیز این است که اندازه هر المان باید با محیطی که در آن قرار می‌گیرد تناسب داشته باشد.

خرید المان نوری

برای خرید المان نوری می‌توانید با کارشناسان ما در باغ شهر کالا تماس بگیرید تا به سوالات شما در مورد نوع طراحی و قیمت پاسخ دهند.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:
مهندس بهارلویی
راه های ارتباطی با مدیر فروش:
mobile icon شماره موبایل: 09137860870
اینستاگرام: shahradgostar

مطلب پیشنهادی

خرید اینترنتی المان نوری

خرید اینترنتی المان نوری تزئینی

خرید اینترنتی المان نوری تزئینی از مرکز فروش شهراد گستر با چندین سال سابقه در …