شهراد گستر
خانه / المان نوری / اهمیت شهر آرایی
اهمیت شهرآرایی

اهمیت شهر آرایی

یکی از موضوعاتی که این روزها در فضاسازی‌های شهری اهمیت زیادی دارد شهر آرایی است. یکی از پرکاربردترین عناصر در شهر آرایی استفاده از المان نوری است که باعث افزایش امنیت شهری، افزایش راهنمایی در مسیرهای عبور و مرور شهرها و ایجاد یک دکوراسیون رسمی و خاص در شهر می‌شود. در ادامه با ما همره باشید.

المان نوری چیست؟

المان نوری سازه‌ای مهندسی محسوب می‌شود که عنصر اصلی آن نور است و با استفاده از چراغ‌ها و نورهای رنگبندی طراحی می‌شود. المان نوری برای فضاهای باز ساخته می‌شود و عموما در فضاهایی مانند میدان، خیابان، بلوار، پارک و… اجرا می‌شود.
این سازه‌ها شکل‌های مختلفی دارند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • المان نوری حجمی
  • المان نوری خطی
  • المان نوری زمینی

چرا استفاده از المان نوری اهمیت دارد؟

شاید اولین چیزی که از طراحی المان نوری در فضاهای شهری به چشم ما بیاید زیبایی و درخشندگی آن باشد. اما تنها این مورد نیست که استفاده از المان نوری را با اهمیت می‌کند. از دیگر دلایل اهمیت المان نوری عبارت‌اند از موارد زیر:

افزایش امنیت

در یک جامعه افراد گوناگون با شرایط مختلف مانند کودکان، نوجوانان، زنان و معلولان جسمی زندگی می‌کنند و گاهی مجبور می‌شوند تا دیر وقت در معابر شهری رفت و آمد داشته باشند. وقتی از المان‌های نوری در شهر استفاده شود باعث می‌شود روشنایی معابر افزایش پیدا کند و به طبع امنیت بیشتری هم فراهم شود. این کار باعث می‌شود علاوه بر اینکه معابر زیبا و آراسته شوند جرایم خیابانی هم کاهش پیدا کند.

راهنمایی در شب

نقاط مختلف شهر، جاده‌ها و خیابان‌ها ممکن است ویژگی‌هایی مانند شیب، پیچ، باریکی و… داشته باشند. المان‌های نوری می‌توانند مانند یک راهنما برای رانندگان عمل کنند تا با وضوح بیشتری رانندگی کنند. این کار باعث می‌شوند که از بروز تصادفات خیابانی هم جلوگیری شود.

دکوراسیون رسمی

هر شهر ویژگی‌ها و حال و هوای خودش را دارد. با یک نورپردازی درست و اصولی می‌توان یک دکوراسیون خاص و زیبا به شهر داد. برای این کار می‌توان از المان‌های تاریخی‌، مشاهیر آن شهر، سوغاتی و… کمک گرفت که باعث فرهنگ سازی هم بشود.

افزایش گردش اقتصادی

المان‌های نوری باعث می‌شوند شهر زنده‌تر و پویاتر نشان داده شود. بنابراین مردم دیرتر به خانه می‌روند و در همین راستا مغازه‌ها و فروشگاه‌ها هم تا دیروقت باز هستند. این موضوع باعث می‌شود گردش اقتصادی شهر نیز بیشتر باشد و درآمدزایی بیشتری ایجاد شود.

خرید المان برای شهر آرایی

نتیجه گیری

ما در این مطلب توضیح دادیم که استفاده از المان‌های نوری فقط جنبه زیبایی و آراستگی برای شهری ندارد بلکه مزایا دیگری هم دارد که بسیار قابل توجه و مهم است. در واقع با خرید المان نوری با یک تیر چند نشان زده می‌شود.

سوالات متداول

المان نوری را از کجا بخریم؟

خرید المان نوری در انواع شکل‌ها و طرح‌های مختلف می‌توانید از ما سفارش دهید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را به شما تحویل دهیم.

آیا المان نوری در فضای باز خطر آفرین است؟

المان‌های نوری با رعایت اصول ایمنی ساخته می‌شود تا در برابر آفتاب، رعد و برق، بارندگی و… مقاوم باشد.

المان نوری رنگبندی دارد؟

بله، المان نوری می‌تواند در رنگبندی‌های مختلف اجرا شود.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:
مهندس بهارلویی
راه های ارتباطی با مدیر فروش:
mobile icon شماره موبایل: 09137860870
اینستاگرام: shahradgostar

مطلب پیشنهادی

خرید اینترنتی المان نوری

خرید اینترنتی المان نوری تزئینی

خرید اینترنتی المان نوری تزئینی از مرکز فروش شهراد گستر با چندین سال سابقه در …